söndag 16 januari 2011

Hästskötare


Jag har äntligen blivit hästskötare. Hästen jag är skötare på heter Karl Kantarell. Jag kallar honom Kantarell. Han är super söt och precis i min storlek. Han är en B-ponny. Hästarna har olika typ sorter och i de sorterna finns det a, b, c och d- ponnyer. Det är typ att A-ponny är minst och D-ponny är störst. Sen finns det även stor häst som är ett hopp från upp D-ponny. Kantarell är alltså en b-ponny och han är brun. Han passar mig perfekt för jag kan både tränsa och sadla honom själv. Jag var i stallat igår (15/1 lördag). Från kl halv 10 till kl kvart i 3. Då hann jag med att. Bli skötare, leda på en hel lektion, hjälpa till att rykta hästen, titta på en lektion, mysa med Kantarell, rykta tränsa och sadla för min ridlektion på Kantarell, rida lektion på Kantarell, rykta av och lägga på täket på Kantarell, ge kantarell lite godis, titta på en lektion och äta min fika som jag hade med mig. När jag kom hem var jag helt slut.

Karl Kantarel!

Jag och Karl Kantarel!

Jag och Karl Kantarell.

När jag precis hade ridit honom.

Jag och min sötnos!

2 kommentarer:

  1. Vad fin han är! Grattis Jossan, så roligt! =)

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad han är söt!! Vi får köra bort med en morot till honom i veckan tycker jag, innan ridningen på lördag! :)

    SvaraRadera